Táplálkozás a gyermekek giardiasisához

táplálkozás a gyermekek giardiasisához

Ezeket az élelmiszereket próbáljuk minél változatosabban kombinálni, és az ételek elkészítésében is erre törekedjünk. Már egészen kicsi korban kezdjük el megismertetni gyermekünkkel az ételek gazdag ízvilágát, ismertessünk meg vele minél több ételt. Variáljuk az elkészítési módokat is, pároljunk, süssünk, pürésítsünk, készítsünk rakottakat. Érdemes próbálkozni, mert attól, hogy gyermekünk nem szereti például a tökfőzeléket, lehet, hogy rakott vagy krémleves formában kifejezetten kedvelni fogja.

allergia egy féreg gyógyszerére

De miért táplálkozás a gyermekek giardiasisához fontos, hogy gyermekünk étrendje mind az öt táplálékcsoportot tartalmazza? A kenyér és cereália félék magas keményítőtartalmuk révén főleg energiát szolgáltatnak, de rost, ásványi anyag és B vitamin tartalmuk is jelentős.

Gyógyhírek

Mindig részesítsük előnyben a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyereket barna, rozsos, magvasaz alacsony cukortartalmú gabonapelyheket és müzliket, melyeket akár házilag is elkészíthetünk. Köretként ne csak mindig krumplit és rizst kínáljunk, vezessük be a barna rizst, a durumtésztát, a kölest, és a hajdinát! A gyümölcs és zöldségfélék fontos rost, ásványi anyag és vitamin-források. Arra figyeljünk, hogy lehetőleg mindig az évszaknak megfelelő, friss zöldségféléket és gyümölcsöket fogyasszuk és igyekezzünk azokat nyersen is gyermekünk étrendjébe iktatni.

Az egészséges táplálkozás gyerekkorban kezdődik!

A mélyhűtött zöldségfélék vitamintartalmát is megőrizhetjük, ha vízben főzés helyett gőzben puhítjuk, táplálkozás a gyermekek giardiasisához megpároljuk. Lehetőség szerint kerüljük a cukorral készült gyümölcsleveket, kompótokat és a magas sótartalmú zöldségkonzerveket.

fergesseg tunetei gyerekeknel

A húsok és alternatívái biztosítják a szervezet fehérje és vasszükségletét. Elsősorban sovány csirke, pulyka és hal szerepeljen gyermekünk étrendjében, és hetente egyszer májat is készíthetünk.

A tojás is nagyon tápanyagdús táplálék, de ne fogyasszunk belőle heti nél többet. A húsok készítésénél a korszerű sütési technikákat párolás, grillezés, roston vagy alufóliában sütés részesítsük előnyben.

Betekintés: Csecsemőkori enteritisek

A felvágottak kiválasztásánál pedig figyeljünk arra, hogy minél magasabb legyen a hústartalmuk és minél kevesebb zsírt és sót tartalmazzanak. A tej és tejtermékek fehérjét, zsírt és szénhidrátot is tartalmaznak, de vitamin és ásványianyag-tartalmukkal is számolni kell.

Mint a legjobb kalcium források nélkülözhetetlenek gyermekünk étrendjében. Válasszuk az alacsonyabb zsírtartalmú tejet és sajtokat és a cukor nélkül készült natúr joghurtokat, melyekhez friss gyümölcsöt adjunk. A túrókrémet is inkább otthon készítsük el. Ízesíthetjük joghurttal, tejföllel, apróra vágott gyümölccsel, citromlével, reszelt citromhéjjal, vaníliával, mazsolával.

Diéta gyermekek dysbacteriosis

A zsiradékok főleg energiát szolgáltatnak. Ételkészítéshez feltétlenül növényi olajat — például olívaolajat - használjunk, abból platyhelminthes kelas turbellaria csak a legszükségesebb mennyiséget.

helminthosporium turcium

Étkezéshez a margarinok alkalmasak, különösen, ha csökkentett zsírtartalmúak és vitaminnal A, D is dúsítottak, de a legutóbbi kutatások szerint a szabadtartású tehenek tejéből készült vaj is rendkívül egészséges. A folyadékpótlás A változatos táplálkozás mellett nagyon fontos a megfelelő folyadékpótlás is.

milyen gyógyszert vásárolni férgek számára

Szomjoltásra a legalkalmasabb az ivóvíz. Kisgyerekeknek egyáltalán nincs szükségük kólára és egyéb szénsavas üdítőkre, amelyek rengeteg cukrot és adalékanyagot tartalmaznak.

A nassok, édességek Teljesen tiltólistára tenni az édességeket nem célravezető, de legyünk következetesek!

Mit egyen egy iskolás gyerek? - tippek

Ne legyen napi rutin, hogy minden étkezéshez vagy étkezések között valami kis rágcsát nyomunk a gyerek kezébe! Ha nagyon édesszájú a gyermekünk, keressünk egészséges, tápanyagértékét tekintve is hasznos verziókat: aszalt gyümölcs felhasználásával édesített süteményeket, magas kakaótartalmú csokoládét, zabpudingot, valódi gyümölcsökből és magvakból préselt müzliszeletet. Legyen alapszabály, hogy az édességet mindig az étkezés befejező fogásaként, de soha sem az étkezés helyett, vagy két étkezés között adjuk!

Az étkezés rendje Az egészségtudatos, kiegyensúlyozott táplálkozáshoz hozzátartozik, hogy az étkezéseknek is van rendje, ritmusa.

Ideálisnak a napi ötszöri étkezés tekinthető, melyekből 3 főétkezés — reggeli, ebéd, vacsora- 2 pedig ún. A bőséges reggeliről soha ne feledkezzünk, meg és jobban tesszük, ha a tízórait is mi készítjük.

Így biztosak lehetünk benne, hogy az iskolai büfé chips és csokikészletét nem a mi csemeténk fogja felvásárolni.

Mit egyen egy iskolás gyerek? Fogalma sincs, miből mennyit kellene fogyasztania ahhoz, hogy ne szenvedjen hiányt semmilyen tápanyagban? Íme a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének ajánlása. A gyerekek ideális növekedéséhez, testi, lelki és értelmi fejlődéséhez nélkülözhetetlen a megfelelő táplálkozás. Az étrend minősége jelentősen hozzájárul az aktuális egészségi állapotukhoz, mint a túlsúly, a vashiány vagy a fogszuvasodás; ráadásul hatással van a gyermekek szellemi teljesítményére is, amely befolyásolja a koncentrációt és az iskolai eredményeket.

Bár kényelmes megoldásnak tűnik, de felettébb egészségtelen, ha az ebédeket, vacsorákat gyorséttermek kínálatából próbáljuk megoldani. Mindig a friss, minőségi alapanyagokból készült táplálkozás a gyermekek giardiasisához a legjobb egészségünk szempontjából, nem mellesleg, csak az otthon készített ételről tudhatjuk, hogy valójában mi is van benne.

A helyes táplálkozási szokások kialakításában leghatékonyabb fegyverünk a példamutatás. Ha rendszeresen változatos, egészséges és nem utolsó sorban ízletes ételek kerülnek a család asztalára, melyeket mi, szülők is láthatólag élvezettel fogyasztunk, akkor a gyerekek is szívesen megkóstolják és remélhetőleg meg is kedvelik azokat.

Hasonlókiadványok